YT FB
flowers flowers 2 3

Istota odżywiania dla zachowania dobrego humoru


Nasz dobry nastrój zależny jest od wielu czynników, ale przede wszystkim
od tego, jakie substancje dostarczamy do naszego organizmu wraz ze spożywanym posiłkiem. Wśród substancji zbawiennie wpływających na nasz humor, wymienić możemy między innymi: 

  • Witaminy z grupy B, a szczególnie witamina B6 zwana pirydoksyną
  • Magnez
  • Wapn
  • Cynk
  • Kwasy omega3

Wiele osób nie jest świadomych jaką ich obfitość odnajdziemy w produktach spożywczych, które każdy z nas tak naprawdę ma u siebie w kuchni. Wśród wspaniałych źródeł witaminy B6, wyróżnić możemy chociażby pełnoziarniste produkty zbożowe, ryby, a także awokado. Bardzo dobrymi źródłami magnezu są tak bardzo lubiana gorzka czekolada (należy jednak zwracać uwagę, aby zawierała ona minimum 70% kakao), pełnoziarniste produkty zbożowe, ale i banany. Świetnym źródłem wapnia jest dobrej jakości ser żółty czy też nasiona sezamu, stanowiące składnik bardzo popularnej i lubianej pasty tahini. Jednym z lepszych źródeł cynku są pestki dyni, ale również owoce morza. Z kolei dużych ilości kwasów omega3 dostarczają nam tłuste ryby morskie (dla przykładu makrela), a także wciąż nie do końca niedoceniane orzechy włoskie.
Jak więc możemy zauważyć dieta ma ogromny wpływ na wiele procesów zachodzących w naszym organizmie, ale również może poprawić nasz nastrój. Warto korzystać więc z dobrodziejstw, jakie kryją się w naszych kuchniach.
Call Now Button